اگر به تازگی موبایل آیفون 7 یا 7 پلاس را خریده باشید ممکن است متوجه سریع خالی شدن باتری آن شوید.

این موبایل یکی از پر طرفدار ترین سری های شرکت اپل است اما این مدل هم مانند مدل های دیگر دارای مشکلاتی است. اگر با این مشکل مواجه شدید قبل از رفتن برای تعمیر آن بهتر است راه حل های ارائه شده را بررسی کنید و درصورت نتیجه نگرفتن اقدام به تعمیر آن کنید.

راه اندازی مجدد

بهتر است برای اولین کار موبایل خود را یک بار خاموش و روشن کنید. درصد بسیار بالایی از مشکلات موبایلی با راه اندازی مجدد دستگاه برطرف می شوند.

همچنین بهتر است هر چند وقت یکبار موبایل خود را خاموش و روشن کنید. این موضوع بر سلامت باتری تاثیر مفیدی دارد.

به روز رسانی یا آپدیت

حتما سیستم عامل و برنامه های موبایل را آپدیت کنید. کمپانی ها سعی می کنند بسیاری از مشکلات را با منتشر کردن آپدیت حل کنند. پس اگر برای موبایل شما آپدیت جدیدی آمده است برای حل شدن مشکل زود خالی شدن باتری آیفون 7 خود سریعا آن را دانلود و نصب کنید.

صبر کنید

اگر به تازگی آیفون خود را آپدیت کرده اید و متوجه سریع خالی شدن باتری آن شده اید بهتر است چند روز صبر کنید. معمولا در باتری آیفون این موضوع امری طبیعی است و بعد از گذشت چند روز خود به خود برطرف می شود.

اما اگر بعد از گذشت 2 تا 3 روز همچنان با این مشکل مواجه بودید بهتر است برای تعمیر آن اقدام کنید.

استفاده از Low Power Mode

اکثر موبایل های جدید دارای قابلیت Low Power Mode هستند که با فعال کردن این ویژگی می توانید در مصرف باتری صرفه جویی کنید. این روش یکی از بهترین گزینه ها برای مشکل زود خالی شدن باتری موبایل از جمله آیفون است.

برای فعال کردن این ویژگی کافی است به تنظیمات بروید و در قسمت باتری به راحتی می توانید این گزینه را پیدا کنید.

فعال کردن کردن Airplane Mode

زمانی که شرایط آنتن دهی مناسب نباشد موبایل تلاش بسیار زیادی برای دریافت سیگنال می کند که برای انجام این کار حجم زیادی از انرژی باتری را مصرف می کند. به همین دلیل هنگامی که در مکان هایی با آنتن دهی پایین قرار دارید بهتر است Airplane Mode را فعال کنید. و هنگامی که مشکل آنتن دهی برطرف شد می توانید این گزینه را غیر فعال کنید.

خاموش کردن Location Services

استفاده از Google Map و Waze و برنامه های نقشه خوان به دلیل استفاده از Location Services و GPS باتری بسیار زیادی مصرف می کنند. پس بهتر است هنگامی که به نقشه احتیاجی ندارید به تنظیمات دستگاه رفته و این سرویس ها را خاموش کنید.

همچنین پیشنهاد می شود سرویس مکان یابی برنامه هایی که از آن ها کم استفاده می کنید را نیز غیر فعال کنید.

برنامه ها را چک کنید

نصب برنامه های زیاد باعث مصرف انرژی بیشتر و کم شدن شارژ باتری می شود. بهتر است هر چند وقت یک بار به تنظیمات رفته و میزان استفاده برنامه ها از باتری را بررسی کنید. گاهی اوقات برنامه هایی بدون اینکه از آن ها استفاده کنید میزان باتری زیادی مصرف می کنند. بهتر است اینگونه برنامه ها را پاک کنید.

همچنین در بسیاری از موارد با بروز نگه داشتن برنامه ها می توان استفاده بیش از حد باتری را کاهش داد.

مدیریت صفحه نمایش

اگر نیاز به نور زیادی ندارید میزان روشنایی صفحه نمایش را کم کنید. در آیفون 7 و 7 پلاس در بسیاری از موارد دلیل سریع خالی شدن باتری روشنایی بیش از اندازه صفحه نمایش است. اپل در IOS 12 تا حد ممکن این مشکل را برطرف کرده است ولی شما هم باید به میزان روشنایی صفحه نمایش دقت کنید.

خاموش کردن اعلان برخی از برنامه ها

ویژگی اعلان برخی از برنامه ها مانند ایمیل و تقویم برروی صفحه نمایش شارژ زیادی از باتری را مصرف می کنند. با خاموش کردن اعلان این برنامه ها در شرایطی که به آن نیاز ندارید، می تواند در دخیره شارژ باتری به شما کمک کند.

خرید باتری مناسب - فونی شاپ

اگر آیفون شما نیاز به تعویض باتری داشته باشد بهتر است در انتخاب باتری مناسب دقت کنید. متاسفانه بسیاری از باتری های موجود در بازار به دلیل بی کیفیت بود باعث آسیب به دستگاه می شوند. از این رو باید باتری موبایل را از فروشگاه های معتبری مانند فونی شاپ خریداری کرد.

http://fonishop.com