با پیشرفت تکنولوژی و نیاز بیشتر جامعه به اینترنت تقریبا همه خریدها به صورت اینترنتی شده است، با رعایت کردن ویژگی‌ها و نکات یک سایت تجاری موفق می‌توان یک بازار مالی پر سود را مدیریت کرد. از ویژگی‌های یک سایت موفق می‌توان به موارد زیر اشاره کرد؛

دامین و هاست

یکی از اولین ویژگی‌های یک سایت تجاری موفق محسوب می‌شود، طبیعتا هرچه از دامین و هاست‌های با کیفیت استفاده شود، کیفیت سایت نیز بالاتر خواهد بود.

امنیت

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های یک سایت تجاری موفق امنیت آن سایت می‌باشد، خطر هک شدن اطلاعات سایت و مشتریان یکی موضوع بسیار جدی محسوب می‌شود.

سئو

یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های یک سایت تجاری موفق که ممکن است توجه زیادی به آن نشود سئو آن است، داشتن سئویی قوی با یک سرور خصوصی قدرتمند باعث بیشتر شناخته شدن سایت و در نتیجه افزایش فروش محصولات می‌شود.

برند

یک سایت با رعایت کردن تمام نکات مهم در زمینه محصولات نحوه ارسال نحوه پاسخگویی به مشتریان و غیره، تبدیل به یک برند می‌شود. برند شدن یک سایت نشان می‌دهد که در مسیر درستی گام برمی دارد.

تجربه کاری

یک سایت تجاری موفق با گذشت زمان و افزایش تجربه کاری کارکنان یا حرفه‌ای‌تر شدن کارمندان باعث می‌شود که مسیر پیشرفت خود را با سرعت بیشتری طی بکند.

رابط کاربری

منظور از رابط کاربری (ux) ظاهر سایت می‌باشد، ظاهر و دکور سایت همانند ویترین یک مغازه می‌تواند باعث فروش بیشتر سایت بشود.

سرعت سایت

کاربران معمولا چند ثانیه صبر می‌کنند تا سایت باز شود و اگر طول بکشد سایت را بسته و سایت دیگری را باز می‌کنند، این موضوع به سنگینی سایت و نوع سرور مربوط می‌باشد.

پشتیبانی

یکی از اصلی‌ترین این ویژگی‌های ذکر شده بدون شک پشتیبانی می‌باشد، پشتیبانی یک رابطه مستقیم با رضایت مشتری دارد.دقت کنید همه سایت‌های تجاری موفق دارای پشتیبانی ۲۴ ساعته می‌باشند.

منو ساده و واضح

هرچه منو واضح‌تر باشد مشتری راحت‌تر محصول مد نظر خود را پیدا می‌کند که همین موضوع باعث افزایش فروش و رضایت مشتری می‌شود.

دسترسی سریع

مشتری باید به اطلاعات و هر صفحه‌ای که احتیاج دارد بتواند به سرعت دسترسی پیدا بکند این موضوع باعث افزایش رضایت مندی مشتری می‌شود.

واکنشگرا بودن

یک ویژگی مهم دیگر یک سایت تجاری موفق واکنشگرا بودن آن است، در همه دستگاه‌های ارتباطی مانند لپ تاپ، کامپیوتر، تبلت، گوشی با کیفیت عالی باز شود و محدودیت نداشته باشد.

چند زبانه بودن

یک سایت تجاری موفق این قابلیت را خواهد داشت که به دو یا سه زبان مختلف خدمات ارائه دهد، این ویژگی علاوه بر افزایش فروش باعث شناخته شدن در کشورهای خارجی نیز می‌شود.

انواع محتوا

یک سایت تجاری یا هر سایت دیگر باید در تولید محتوا تنوع داشت باشد، از تولید محتوا به صورت فیلم، عکس، مقاله و یا هر چیز دیگری که کاربران از اطلاعات آن‌ها استفاده می‌کنند.

مجوزها

یک سایت تجاری یا هر سایت دیگری برای انجام فعالیت به مجوزهایی نیاز دارد، این مجوزها توسط لوگو‌هایی که در داخل سایت قرار می‌گیرد قابل مشاهده هستند، مانند لوگو طلایی و غیره.

سوالات متداول

شاید یکی از اصلی‌ترین تفاوت‌ها در بین یک سایت تجاری حرفه‌ای با یک سایت مبتدی سوالات متداول باشد، سوالاتی که بیشتر در ذهن مشتری‌ها نقش می‌بندد را صورت لیست وار در داخل سایت خود قرار می‌دهند این کار باعث یک رضایت نزد مشتری می‌شود.

راهنمای سایت

هرچه قدر استفاده از سایت راحت هم باشد باز به راهنما نیاز دارد، راهنما در خصوص نحوه ثبت نام نحوه خرید و غیره، ممکن عده‌ای از مشتریان در ثبت سفارش به مشکل خورده باشند که خود آن باعث کاهش فروش سایت می‌شود.

فعالیت در شبکه‌های اجتماعی

این که شبکه‌های اجتماعی خود به عنوان یک رسانه پر مخاطب تبدیل شده‌اند را نمی‌توان رد کرد، طبیعتا فعالیت‌های تبلیغاتی که در این رسانه‌های مجازی انجام می‌شود باعث افزایش مشتری به دنبال دارد.