به طور معمول سمعک های پشت گوشی در پشت گوش قرار می گیرند و در سبک های مختلفی عرضه می شوند.

سمعک پشت تلفن (BTE).

این سمعک ها معمولا پشت گوش قرار می گیرند و با لوله ها و قالب های مناسب ثابت می شوند. و فواصل مختلفی برای انواع کم شنوایی وجود دارد.

انواع سمعک در پشت گوشی

Bte s: معمولاً برای کم شنوایی خفیف، کمتر استفاده می شود.

Bte m: معمولاً برای کم شنوایی متوسط ​​تجویز می شود

Bte p: معمولاً برای کم شنوایی شدید تجویز می شود.

Bte sp: این معمولاً برای کم شنوایی عمیق و سمعک های پشت گوشی که اندازه بزرگتری دارند و قدرت بیشتری برای تقویت صدا دارند، تجویز می شود.

انواع سمعک بر اساس مکان

ب) سمعک های باز: این سمعک ها در پشت لاله گوش قرار می گیرند و با یک لوله بسیار کوچک داخل مجرای گوش قرار می گیرند. معمولاً برای افت شنوایی خاص تأیید شده است و اندازه کوچکی دارد.

ج) سمعک Ric: سمعک بسیار کوچکی در پشت گوش است که گیرنده و بلندگوهای سمعک با سیم نازک در مجرای گوش قرار می گیرند.

اگر کم شنوایی شما تشخیص داده شده است و به رزرو تست شنوایی فکر می کنید، ممکن است کمی نگران باشید که چه انتظاری دارید. اما شما کار درست را انجام می دهید. بدترین چیز این است که در انکار باشید و تست شنوایی را رزرو نکنید. در واقع، همه افراد باید به طور منظم تست های شنوایی را برای نظارت بر شنوایی خود با افزایش سن انجام دهند. با نگه داشتن تاریخچه شنوایی، به راحتی می توان پیشرفت کم شنوایی خود را کنترل کرد و متوجه شد که آیا از دست دادن ناگهانی رخ داده است یا خیر. آزمایش شنوایی همچنین می تواند در مورد سایر مشکلات زمینه ای هشدار دهد، بنابراین انجام آن بسیار مهم است. بنابراین در اینجا جزئیاتی در مورد تست شنوایی مدرن وجود دارد:

تست شنوایی معمولا در یک اتاق کوچک، ساکت و عایق صدا انجام می شود. ممکن است پنجره ای وجود داشته باشد تا بتوانید سمعک را ببینید. با ورود به اتاق، شما نشسته اید و یک جفت هدفون به شما داده می شود. از طرف دیگر، گوش گیرهایی دریافت می کنید که به برخی از سیم ها متصل شده و به یک ابزار تست صدا به نام ادیومتر متصل می شوند. گاهی اوقات اتاق دارای چندین بلندگوی استراتژیک برای آزمایش شنوایی نوزادان و کودکان بسیار خردسال است.

برای بزرگسالان، سه نوع اصلی تست شنوایی وجود دارد:

شنوایی سنجی با تون خالص: در این بخش از آزمون، پس از گوش دادن به هدفون با صدای بلند، صداها و صداهای صداها و فرکانس ها را پخش می کند. نماینده تست شنوایی از طریق هدست با شما صحبت می کند و توضیح می دهد که چه کاری باید انجام دهید. بعد از اینکه همه چیز توضیح داده شد، صداها بیرون آمد. دارای یک یا هر دو بلندگوی هدفون است. می تواند به طور جداگانه در گوش راست یا چپ ایجاد شود. می توانید از آنها بخواهید که با شنیدن صدا دست راست یا چپ خود را بالا ببرند. صداها با حجم های مختلف پخش می شوند، بنابراین باید روی درست کردن آنها تمرکز کنید. این تست نشان می دهد که چه فرکانس هایی را می توانید بشنوید و با چه حجمی.

شنوایی سنجی گفتار: در این قسمت از تست گرم کردن، به جای زیر و بم، یک سخنرانی ضبط شده یا احتمالاً یک سخنرانی زنده برای شما پخش می شود. آستانه، آرام ترین صدایی را که می توانید بشنوید تعیین می کند. این تست شامل تکرار کلمات و عبارات در آستانه شنوایی و بالاتر از آن است. با استفاده از این تست، آنها نه تنها ملایم ترین صدا، بلکه بلندترین صدایی را که به راحتی می توانید بشنوید نیز تعیین می کنند.

تست تمپانومتری: این قسمت همیشه مورد استفاده قرار نمی گیرد، اما عملکرد و حرکت گوش شما را اندازه گیری می کند. برای تعیین رفلکس های صوتی شما استفاده می شود. به جای هدفون از گوش گیرهای نرم استفاده می شود. باعث تغییر در فشار و حجم می شود. این آزمایش نشان می دهد که پرده گوش چقدر خوب حرکت می کند تا مشخص شود که عضلات گوش میانی در پاسخ به محرک های رفلکس چقدر خوب کار می کنند.

مشاهده متن کامل: https://payju.ir/content/مراکز-شنوایی-سنجی-و-سمعک-در-شیراز