می توانید از این مقاله برای دوره ساخت پادکست زهرا شیراحمدی استفاده کنید. در اینجا نحوه ایجاد پادکست گوینده رادیو را برای شما گام به گام توضیح داده ایم.


پادکست چیست؟

پادکست از دو کلمه آی پاد و پخش می آید. پادکست ها را می توان به صورت کلیپ های ساده یا صوتی نیز منتشر کرد. بحث های حرفه ای، محترمانه، طنزآمیز و عمیق در پادکست ها در مورد مسائل حقوقی و سیاسی انجام می شود.

پادکست ها شبیه برنامه های تلویزیونی یا رادیویی هستند. اما تفاوت آنها با این برنامه ها در این است که مردم می توانند هر زمان که بخواهند به پادکست گوش دهند. اما پخش به موقع خواهد بود.

سبک و قالب پادکست

روش تولید پادکست بر اساس قالب یا چارچوبی خاص این است که سازنده هدفی را که پادکست دنبال می کند و الگوی تولید آن را انتخاب کند. اگر قصد تولید پادکست را دارید، باید قالبی را انتخاب کنید که برای شما مناسب تر است. به عنوان مثال، اگر می خواهید پادکست خود را بسازید، انتخاب یک پادکست مونولوگ بهترین گزینه است.

پادکست مصاحبه رایج ترین شکل پادکست است. در این نوع پادکست مجری با مهمانان برنامه گفتگو می کند. میهمانان را می توان از میان افراد مشهور، سیاستمداران یا هر شخص الهام بخش انتخاب کرد. پادکست های دراماتیک برای ارائه تئاتر کمدی یا تخیلی ایجاد می شوند. فیلمنامه نویسی و بازیگری نقش بسزایی در آنها دارد.

چگونه برای تولید پادکست آماده شویم؟

چگونه یک پادکست بسازیم؟ نحوه تولید یک پادکست در چند مرحله مشخص شده در طول برنامه ریزی ناشر. برخی از این مراحل مهم عبارتند از:

انتخاب قالب و موضوع: باید در مورد موضوعی که می خواهید به مخاطب بپردازید فکر کنید. اکثر پخش کننده های حرفه ای موضوعی را انتخاب می کنند که به آنها علاقه دارد. آمار و اطلاعات گوگل آنالیتیکس بهتر است

بررسی کنید تا ببینید افراد به چه موضوعاتی علاقه دارند.

انتخاب نام پادکست: انتخاب یک نام جذاب و منحصر به فرد یکی از مهم ترین مراحل تولید پادکست است. شایان ذکر است که داشتن یک وب سایت اختصاصی برای پادکست بسیار مهم است. نام پادکست شما باید کوتاه، مستقیم و به یاد ماندنی باشد.

چه تجهیزاتی برای تولید محتوای صوتی مورد نیاز است و چگونه آن را انتخاب کنیم؟

دانستن نحوه تولید پادکست در صورتی کامل است که لیست تجهیزات لازم را مطالعه کرده باشید. می توانید با تلفن همراه و هدفون شروع کنید. اما از نتایجی که ارائه می دهد کیفیت چندانی نخواهید داشت.

بنابراین بهتر است کار خود را با حرفه ای ترین و در عین حال مهم ترین تجهیزات شروع کنید. شما باید دقیقا بدانید که چرا یک پادکست ایجاد می کنید، استراتژی شما برای جذب مخاطب چیست؟ چی؟ آیا برندی دارید که می خواهید برای آن پادکست تولید کنید؟ و غیره.

هنگامی که برای اولین بار شروع به ایجاد پادکست می کنید، به تجهیزات زیر نیاز دارید:

کامپیوتر یا لپ تاپ

میکروفون

هدفون

فیلتر کنید

پایه میکروفون

میکسر

پردازنده صدا یا کارت صدا

کیفیت این تجهیزات به برند و مدلی که انتخاب می کنید بستگی دارد. می توانید پادکست خود را در یک استودیوی خصوصی یا اتاق کوچک ضبط کنید.